loading...

سايت يار

براي يافتن بهترين ها در كنار شما هستيم

بازدید : 197
11 زمان : 1399:2

آشنايي با تايل هاي نوع آكوستيك

تايل گچي آكوستيك با دارا بودن سوراخ هايي در سطوح خود باعث جذب صدا و جلوگيري از انتشار مجدد آن ها در محيط مي شوند. سوراخ هاي تعبيه شده بر روي اين نوع تايل ها توسط پانچ قالب صورت مي گيرد. نوع پانچ صورت گرفته به قالب مورد استفاده مربوط مي باشد.

از طرح هاي پركاربرد مي توان به دايره اي منظم و مربع نامنظم اشاره نمود. اين انواع بيشتر در محل هايي كه وجود سر و صدا مجاز نمي باشد، به كار مي رود، محيط هايي مانند: بيمارستان ها، مراكز درماني و بهداشتي، مراكز عمومي، سالنهاي نمايش و ... . كيفيت تايل مدل آكوستيك توليد شده علاوه بر كيفيت مواد اوليه مصرفي به كيفيت قالب پانچ و فشار هيدروليك قالب بستگي دارد.

فرايند توليد صفحه گچي آكوستيك

ابتدا صفحات تايل گچي در قسمت تغذيه دستگاه بار گذاري مي گردند، سپس اين صفحات براي انجام لمينيت صفحات آلومينيومي و pvc به قسمت مربوطه هدايت مي شوند. عمليات هدايت و انتقال پنل هاي گچي توسط رول نقاله صورت مي گيرد. پس از لمينيت صفحات مورد نظر بر روي پنل هاي گچي، عمل پانچ بر روي صفحات انجام مي شود. در اين مرحله بر اساس سفارش مشتري نوع قالب مناسب بر روي دستگاه بسته شده تا شكل مطلوب بر روي پنل ها، پانچ گردد. فشار پرس و ساير تنطيمات مرتبط در اين مرحله كيفيت محصول نهايي را خلق مي كند. در ادامه پنل گچي توسط تيغه هاي مخصوصي به اندازه مناسب مد نظر برش مي خورند و سپس فرايند پوشاندن لبه ها توسط لايه مناسب انجام مي شود. در ادامه تايل هاي توليد شده كنترل شده و در نهايت بسته بندي مي گردد. اندازه اين تايل گچي نيز 59.5*59.5 سانتي متر مي باشد.

چرا ديوارپوش ها در زيبايي دكوراسيون داخلي موثر هستند؟

استفاده از اين ديوارپوش پي وي سي در دكوراسيون داخلي زيبايي را براي شما به ارمغان مي آورد زيرا از بروز عواملي خارجي مانند خراشيده شدن، پوسته پوسته شدن، جذب گرد و خاك و آلودگي، جذب رطوبت و مانند اين ها در امان است و تمامي اين موارد در كنار يك ديگر سبب مي شود كه شما منزل و يا محل كاري كاملا زيبا و تميز داشته باشيد كه بتوانيد به راحتي در آن در آسودگي كامل به كار هاي روزمره خود مشغول شويد.

ديوار پوش هاي ضد آب چه ويژگي هايي دارند؟

براي مكان هايي كه در آن ها رطوبت وجود دارد مانند سرويس هاي بهداشتي بايد از انواعي از آن ها استفاده كرد كه در برابر نم و رطوبت مقاوم هستند و به مرور دچار ترك خوردگي و پوسيدگي نمي شوند. در سرويس هاي بهداشتي و به ويژه حمام كه ديوار ها با آب ارتباط مستقيمي دارند بايد از مدل هاي ضد آب استفاده شود كه رطوبت نتواند در آن ها نفوذ كند. ورق هاي پلاستيكي، سنگ، كاشي، لمينت، شيشه، اكريليك و ديوارپوش پي وي سي از انواع ضد آب هستند كه براي استفاده در چنين بخش هايي از منزل ساخته شده اند.

معرفي گچبرگ يا كناف

كناف نام يك شركت آلماني در زمينه Dry Wall مي باشد بدليل شهرت اين كمپاني نام آن با محصول گچبرگ عجين شده است. امروزه صفحات گچي روكش دار دكوراتيو را به اصطلاح كناف مي نامند. اين شركت در سال 1932 توسط برادران كارل و آنفونس كناف راه اندازي گرديد. امروزه اين شركت كه به صورت خانوادگي اداره مي گردد در بيشتر كشورهاي دنيا شعبه و نمايندگي دارد. از محصولات عمده كناف مي توان به صفحات گچبرگ و آكوا پنل اشاره نمود. در حال حاضر محصول گچبرگ جايگاه رفيعي در صنعت دكوراسيون داخلي داشته و با دانش فني مختلف توسط شركتهاي بسياري توليد و عرضه مي گردد. اين محصولات با هسته گچي ( گچبرگ ) و هسته سيماني ( آكوا پنل ) توليد مي گردند. پانل هاي گچي جهت استفاده در ساخت ديوار و سقف كاذب با ضخامتهاي مختلف توليد و عرضه مي گردند.اين محصولات با زيرسازي و بدون زيرسازي قابل اجرا مي باشند. سازه هاي مورد استفاده از جنس ورق آهني با روكش گالوانيزه وبا ضخامت ورق اين سازه ها 0.5 – 0.6 ميليمتر مي باشد. اين سازه ها به روش رول فرمينگ به پروفيل هايي با مقاطع C ، U ، L و F توليد مي شوند. استفاده از گچبرگ براي اجراي انواع ديوارها و همچنين انواع سقف كاذب متداول و مرسوم گرديده است.


از مزيتهاي سيستم گچبرگ يا كناف به موارد ذيل اشاره مي شود.

  1. 1- ديوارهاي ساخته شده از گچبرگ در قياس با ديوارهاي سنتي مانند آجر ، سفال و بلوك هاي سيماني بمراتب سبك تر مي باشند. ( در مواردي تا يك پانزدهم وزن ديوارهاي قديمي مي باشند. ) اين امر باعث كاهش بار مرده ساختمان شده و مقاومت بنا را در هنگام زلزله افزايش مي دهد. ( اين مطلب با توجه به قرارگيري كشورمان در منطقه اي زلزله خيز بسيار حائز اهميت مي باشد. )
  2. 2- بدليل نوع اتصالات در سيستم گچبرگ ، خطرات جاني ناشي از تخريب ساختمان در بناهايي كه از محصول گچبرگ در ساخت آنها استفاده شده بمراتب از ساير بناها كمتر خواهد بود.
  3. 3- مصالح توليد شده از گچبرگ سبك بوده و در نتيجه حمل و نقل آنها بسهولت صورت مي پذيرد. اين امر باعث افزايش سرعت اجراي پروژه مي گردد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 12

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 35
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 190
  • بازدید سال : 1100
  • بازدید کلی : 38575
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی