loading...

سايت يار

براي يافتن بهترين ها در كنار شما هستيم

بازدید : 215
11 زمان : 1399:2

آشنايي با سيلو ذخيره دان

با توجه به شرايطي كه در يك سالن پرورش حاكم است مي توان از دو سايز 75 و 90 ميلي متر سيستم هاي انتقال دهنده دان استفاده كرد كه سايز 75 ظرفيتي معادل 1300 كيلوگرم در ساعت دارد و سايز 90 ظرفيت آن 2400 كيلوگرم بر ساعت است.

نكته جالبي كه در مورد سيستم انتقال دان وجود دارد اين است كه در انتهاي خط انتقال دان، سنسوري كاملا اتوماتيك قرار داده شده است كه فرمان خاموش و يا روشن شدن را در صورت نياز به موتور گيربكس مي دهد. شما به راحتي مي توانيد حساسيت آن را به صورت دلخواه خود تنظيم كنيد تا هيچ گاه سنسور دچار خطا و اشتباه نشود.
اين دان ها در يك محفظه اي به نام سيلو ذخيره مي شوند تا براي توزيع مورد استفاده قرار گيرند كه در ادامه به توضيح مفصل در مورد آن مي پردازيم.

مشخصات سيلو ذخيره دان چيست؟

براي ذخيره كردن دان در سيستم انتقال دان كه آماده مصرف براي طيور باشد، از سيلو استفاده مي شود. ميزان استانداردي از دان را كه مي توانيد ذخيره كنيد بايد براي مصرف 4 تا 5 روز باشد. اين سيل و بايد مشخصات زير را داشته باشد:

1. بدنه بايد كاملا از گالوانيزه ساخته شده باشد.
2. بايد در آن ها نردباني مناسب براي رفت و آمد راحت شما در نظر گرفته شده باشد و همچنين براي امنيت بيشتر بايد ستون هاي محافظ براي آن تعبيه شده باشد.
3. براي دسترسي به داخل سيلو بايد دريچه ديد مناسبي در آن قرار داده شده باشد.
4. براي رعايت بهداشت بايد كاملا در برابر نفوذ آب و حشرات مقاوم سازي شده باشند.
5. بدين منظور كه دماي درون سيلو در فصل هاي تابستان از يك ميزاني بالا تر نرود بايد رنگ استفاده شده بر روي بدنه آن از anti uv باشد.

انواع طراحي هيتر ها

هيتر هاي صنعتي از نظر طراحي به مدل هاي متنوع و گوناگوني تقسيم بندي مي شوند كه سامان طيور قصد دارد در اين مقاله شما را به صورت مفصل با انواع گوناگون آن آشنا كند پس با ما همراه باشيد.

هيتر هايي كه داراي فن بغل و خروجي در رو به رو هستند

در اين مدل از دستگاه هاي هيتر كابينتي از دو فن به اندازه هاي 74 در 74 استفاده مي شود كه در قسمت كناري قرار گرفته اند و خروجي آن ها را در رو به رو در نظر گرفته اند كه معمولا براي استفاده در گل خانه ها مناسب هستند زيرا كه به خوبي مي توانند حرارت را در اين مكان ها تامين كنند. نكته اي كه هنگام تهيه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه چه مواد غذايي را در گل خانه كشت مي كنيد زيرا بر اين اساس مي باشد كه تعيين مي شود كه خروجي فن در قسمت بالاي دستگاه باشد و يا در بخش پاييني آن قرار گرفته باشد.
براي مثال اگر به پرورش خيار و گوجه فرنگي مشغول هستيد به دليل اين كه حرارت بايد به ريشه بوته ها برخورد كند بايد خروجي هيتر در قسمت پايين و رو به رو قرار داشته باشد. اما اگر كار شما پرورش گل است اين حرارت بايد از بالا و به صورت كاملا يكنواخت به آن ها برسد كه براي اين منظور هيتر ها بايد خروجي به سمت بالا داشته باشد.

هيتر هايي كه داراي طراحي فن در بغل خروجي در سقف هستند

در اين هيتر كابينتي فن ها در بغل و خروجي در سقف قرار دارد. اين مدل براي استفاده در گل خانه ها، مرغ داري ها و سالن هايي كه به پرورش قارچ مشغول هستند، مناسب است. شما بايد با توجه به نيازي كه داريد و با توجه به طراحي كه مكان دارد، براي گرم كردن آن جا از اين مدل وسيله استفاده كنيد.

پد خنك كننده كولر سلولزي صنعتي پليمري

در اكثر كولر هاي آبي معمولي، پوشال به كار رفته است كه به دليل تماس با آب امكان دارد پس از مدتي استفاده راندمان صحيح خنك سازي خود را از دست بدهند. پد هاي سلولزي Cellulose Pads در كولر صنعتي داراي مزاياي زيادي در مقابل اين پوشال هاي معمولي هستند زيرا كه براي ساخت آن ها از ورقه هايي كاغذي و از جنس سلولزي استفاده شده است. در ادامه با سامان طيور همراه باشيد تا شما را با مزاياي آن آشنا كنيم.

مزيت پد هاي سلولزي چيست؟

1. عمر مفيد در مقابل پوشال هاي معمولي بسيار بيشتر است و تا ميزان 3 تا 5 سال مي توانند عمري مفيد و با عملكردي مناسب را داشته باشند.
2. اين پد هاي سلولزي Cellulose Pad فيلتر هوا در داخل كولر محسوب مي شوند و مانند يك فيلتر گرد و غبار را جذب و در خود نگه داري مي كنند.
3. براي نظافت و تميز كردن رسوب هايي كه بر روي آن وجود دارد، كار شما بسيار راحت خواهد بود و به آساني اين كار را در مدت زماني كوتاه مي توانيد انجام دهيد.
4. براي نصب و يا در صورت لزوم براي تعويض آن ها به راحتي مي توانيد اقدام كنيد و بدون هيچ مشكل و دغدغه اي كار خود را به سادگي به پايان برسانيد.
5. پد خنك كننده سلولزي مي تواند هوايي تازه و سالم را در محيط پخش كند و به خصوص در محيط هاي صنعتي هوايي كاملا پاكيزه را در محيط منتقل مي كند.
6. براي تهيه آن ها با توجه به مزايايي كه دارند، قيمتي مناسب را پرداخت خواهيد كرد.

ساختار Cellulose Pad و ميزان راندمان خنك سازي

- اين پد ها به خوبي و به صورت كامل با آب در تماس هستند زيرا كه در آن ها ساختاري منظم و مناسب به كار رفته است و هوا در درون آن ها حبس مي شود.
- همچنين مي توان گفت كه اين پد ها داراي ساختار شبكه اي و زواياي تخصصي هستند كه سبب مي شود هدر رفتن آب به كمترين ميزان خود برسد.
- راندمان خنك كردن هر كولر صنعتي با استفاده از اين پد ها داراي بالا ترين ميزان خود است زيرا كه جذب آب در آن ها به خوبي و به ميزاني كاملا استاندارد انجام مي شود.

شنايي با مه پاش هاي غير استاندارد

سيستم هايي كه به نام مه پاش مشهور هستند، با استفاده از نازل هايي اقدام به پودر كردن آب مي كنند كه در اصطلاح به آن ها مه پاش نازلي نيز گفته مي شود. بنا به دلايلي مانند بالا بودن قيمت انواع استاندارد اين دستگاه ها و ساير دليل ها مانند اين ها دستگاه هايي غير استاندارد و غير اصولي وارد بازار شده اند كه شما لازم است آن ها را بشناشيد تا با يك انتخاب درست به اهداف خود برسيد و از بروز برخي مشكلات جلوگيري كنيد كه سامان طيور آن ها را در ادامه براي شما بيان خواهد كرد.

سيستم توليد مه پرسي

براي ايجاد چنين دستگاه هايي اقدام به پرس كردن شيلنگ هاي هيدروليك سيم دار و پايه هاي برنجي پيچي مي كنند. در اين نوع از سيستم ها مشكل زنگ زدگي و گرفتگي نازل ها وجود دارد و دليل چنين اتفاقي اين است كه در آن از مهره هاي دنباله آهني پرس شده استفاده شده است. از جمله مشكلات ديگري كه در اين مدل وجود دارد مي توان گفت كه شلينگ هاي نا مرغوبي براي آن ها در نظر گرفته مي شود كه به مرور دچار پوسيدگي خواهند شد، نصب اين نوع بسيار سخت و زمان بر است زيرا بايد حتما قبل از نصب پرس كاري انجام شود.

سيستم مبدل مه با لوله سفيد

نازل مه پاش سيستم مه پاش با مبدل برنجي 2.1 به 4.1 به يك سر برنجي پلاستيكي متصل و نصب مي شود و بيشترين ميزان فشار كاري در اين مدل دستگاه ها 40 بار گزارش شده است. از جمله معايب اين دستگاه ها اين مي باشد كه نور از آن ها عبور مي كند و در برابر نور خورشيد مقاوم نيستند.

لوله انتقال آب در آبخوري هاي طيور

لوله هايي كه براي انتقال آب به طيور در آبخوري نيپل مورد استفاده قرار مي گيرند بايد از استحكام و مقاومت بالايي برخوردار باشند به اين صورت كه در مقابل عوامل خارجي مانند ضربه و فشار مقاوم بوده و دچار شكستگي در برابر برخي عامل ها نشوند و در هر شرايطي بتوانند بدون هيچ گونه تغييري در كيفيت، عملكرد مناسب خود را داشته باشد.

از جمله خدماتي كه سامان طيور براي شما مشتريان عزيز در نظر گرفته است اين مي باشد كه در صورت تمايل و سفارش شما و در صورت نياز بر طبق شرايط مي توان اين اندازه را كاهش يا افزايش داد.

نحوه متصل كردن لوله هاي انتقال آب به يك ديگر چگونه است؟

براي انجام اين كار يعني اتصال اين لوله هاي انتقال آب در يك آبخوري نيپل مي توان از دو سري از اتصالات استفاده كرد كه اين اتصالات شامل اتصال هاي ثابت و متحرك مي باشد. انواع متحرك به اين صورت هستند كه اين امكان را براي شما فراهم مي كنند كه بتوانيد در صورت نياز و در هر شرايطي كه انجام تعميرات لازم بود، اين كار را به راحتي انجام دهيد و با جدا كردن اين لوله هاي انتقال از يك ديگر به سهولت و بدون هيچ گونه سختي تعميرات را به اتمام برسانيد.
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 12

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 237
  • بازدید سال : 815
  • بازدید کلی : 38290
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی