loading...

سايت يار

براي يافتن بهترين ها در كنار شما هستيم

بازدید : 218
11 زمان : 1399:2

مقاله نويس خوب چه خصوصياتي دارد؟

مقاله نويس به كسي گفته مي شود كه توانايي نوشتن يك مقاله خوب در حوزه رشته تحصيلي خود را دارا باشد. اما اين افراد بايد چه مهارت هايي داشته باشند و چه نكاتي را بايد در نظر بگيرند؟ در ادامه شما را با ويژگي هاي يك مقاله نويس موفق آشنا خواهيم كرد.

مقاله نويس چه مهارت هايي بايد داشته باشد؟


علاوه بر اين كه بايد سوال هاي بالا در ذهن يك نويسنده باشد، بايد نكاتي را رعايت كند تا بتواند با نوشتن يك متن خوب و قوي به چاپ مقاله isi خود در بهترين ژورنال هاي معتبر دنيا بپردازد.

از جمله اين نكات را در ادامه براي شما بيان خواهيم كرد:

براي نگارش مقاله بايد زمان كافي بگذارد

شما براي اين كه بتوانيد يك محتواي پر بار بنويسيد بايد زمان كافي و مناسبي را براي انجام اين كار اختصاص دهيد. در ابتدا به خوبي در مورد موضوع خود تحقيق كنيد و روش تحقيق خود كه تحقيق ميداني و يا تحقيق كتابخانه اي مي باشد را برگزينيد. تمامي اطلاعات را جمع آوري كنيد و در انتها به جمع بندي آن ها بپردازيد.

مشخص كردن ايده مقاله و نوشتن متن اصلي

ايده اصلي و موضوع كلي بايد در بخش مقدمه به وضوح بيان شود تا ذهن نويسنده را براي خواندن ادامه مطلب آماده كند. بعد از نوشتن مقدمه بايد شروع به نوشتن متن اصلي شود كه در حين نوشتن بايد ساختار مقاله نويسي به خوبي رعايت شود و فرمتي كه ژورنال و مجله از شما انتظار دارد نيز به درستي اعمال شود. نكته مهمي كه در حين نگارش متن اصلي بايد در نظر داشته باشيد اين است كه به وضوح و كامل در مورد هر چيزي توضيح دهيد زيرا كه مخاطب شما مي خواهد در مورد آن اطلاعات جامع و كاملي را به دست آورد.
در انتها به دنبال مجله اي باشيد كه متناسب با موضوع انتخابي شماست و مقاله را براي داوري به آن ها ارسال كنيد.

اقدامات لازم براي به چاپ رساندن يك مقاله

دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد در اين تلاشند كه در كنار نوشتن پايان نامه خود، مقاله نيز بنويسند. دليل اين كار اين مي باشد كه آن ها تمايل دارند با نمره خوب پايان نامه خود را به اتمام برسانند و موقعيت كاري خود را بعد از فارغ التحصيلي به طور حتم تضمين كنند.
در اين نوشته از isiorganization سعي شده است كه به دانشجو هاي كارشناسي ارشد و دكتري كه پايان نامه خود را به سرانجام رسانده اند، آموزش دهيم كه چگونه مي توانند اقدام به نوشتن مقاله isi كنند و براي چاپ آن در ژورنال هاي معتبر اقدامات لازم را انجام دهند.

براي نوشتن يك مقاله بايد چه پيش اقداماتي انجام شود؟

1. آيا مقاله شما بر مبناي پايان نامه شما مي باشد يا يك تحقيق جديد؟

مورد اولي كه بايد هر فرد در نظر داشته باشد اين است كه آيا قصد وي تبديل يكي از فصل هاي پايان نامه به مقاله است يا تصميم دارد كه يك تحقيق جداگانه انجام دهد و براي آن يك متن خوب بنويسد.

الف) نوشتن محتوا بر اساس پايان نامه

اگر شما مي خواهيد كه چندين فصل از پايان نامه خود را براي نگارش متن خود در نظر بگيريد، بايد در ابتدا بخش هاي مهم و مناسب آن را انتخاب كنيد و از ذكر مطلب هاي اضافي و غير ضروري دوري كنيد.

ب) نوشتن متن بر اساس يك تحقيق جديد

نوشتن يك محتوا بر اين اساس سبب مي شود كه تخصص و دانش افراد بيشتر شود و شخص با انجام پژوهش هاي مستقل بر مهارت هاي خود بيفزايد. در نتيجه انجام اين كار نيز مزيت هاي خاص خود را دارد.

2. پيدا كردن مجله مناسب

در اين رابطه در مقاله پيشين به طور مفصل توضيح داديم و طريقه شناخت مجله معتبر از غير معتبر را كامل براي شما بيان كرديم. به لينك مربوطه مراجعه كنيد و اطلاعات لازم را براي گذراندن اين مرحله كسب كنيد. نكته مهمي كه بايد گفته شود اين مي باشد كه مجله اي را براي چاپ مقاله خود انتخاب كنيد كه در حوزه تحقيقاتي شما مي باشد.

مقاله را چگونه به كتاب تبديل كنيم؟

مقاله اي كه شما در مجله هاي علمي پژوهشي داخلي و يا خارجي چاپ كرده ايد را به راحتي مي توانيد به يك كتاب تبديل كنيد اما براي انجام اين كار بايد نكاتي را در نظر داشته باشيد.

براي تبديل مقاله به كتاب بايد چه مراحلي طي شود؟

با توجه به موضوعي كه در مقاله isi خود در مورد آن صحبت كرده ايد و با توجه به مخاطباني كه نوشته شما دارند، بايد اقدام به تهيه فهرستي مبني بر اين كه چه جنبه هايي را قصد داريد در كتاب خود بيان كنيد، نماييد.

بعد از اين كه اين فهرست تهيه كرديد، مراحل زير را طي كنيد:
1. در فصل مقدماتي كتاب خود بايد مقدمه مقاله خود را بيان كنيد، با انجام اين كار شما ديد معتبري از موضوع خود را به مخاطبان كتاب مي دهيد.
2. مقاله شما به عنوان اساس اصلي براي كتاب است و بايد كاملا بر اساس آن نوشته شود.
3. تقاوتي كه مقاله و كتاب با يك ديگر دارند اين است كه در مقاله بايد تنها نتايج تحقيق هاي انجام شده توسط شما بيان شود، اما حين نوشتن كتاب شما مجاز هستيد كه نظر خود را نيز به عنوان يك متخصص بيان كنيد.
4. عموما در نوشتار هاي علمي پژوهشي از لحن آكادميك استفاده مي شود اما بايد توجه داشته باشيد كه براي نوشتن كتاب بايد از لحن علمي استفاده كنيد و سعي كنيد كمي دوستانه تر بنويسيد تا خواننده بتواند در مكالمه ذهني شما شريك و با شما همراه شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 12

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 123
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 233
  • بازدید سال : 811
  • بازدید کلی : 38286
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی